18 juni 2012

Agurksalat med rømme og ingefær

.
Jeg er glad i Tzatziki, men ville prøve en salatversjon med mye agurk og lite dressing. Jeg byttet ut yoghurten med rømme, og hadde i ingefær i tillegg til hvitløk. Det ble godt! Her servert til kyllingklubber, men jeg kan tenke meg at det er også veldig godt til laks..

Du trenger:
  • Agurk i terninger
  • Seterrømme
  • Salt og pepper
  • Hvitløk, hakket
  • Ingefær, raspet

Smak til med krydder, ingefær og hvitløk i rømmen. Ha i agurk. Server! 

Har du tid kan du blande rømme, krydder, ingefær og hvitløk minst en times tid på forhånd, for så å blande agurken i rett før servering. Men rekker du ikke det blander du bare alt i samtidig.

2 kommentarer:

LEV VEL sa...

Fint innlegg! Det vil jeg prøve! Har forresten fått mye inspirasjon fra bloggen din, takk for det! Titt gjerne innom min nyoppstartede blogg :)

Helen sa...

Jeg kommer! (Og takk for skryt) :) :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...